Publicat a l'Empordà el 31/10/2017
El paper que ha jugat la nostra educació pública per cosir, mantenir unida i fer progressar la nostra societat ha estat fonamental i exemplar. La tasca dels últims 40 anys de la comunitat educativa, en alguns dels moments de major complexitat, amb una dotació de recursos moltes vegades insuficient i amb les estructures d'un Estat jugant gairebé sempre a la contra, ha estat un autèntic exemple de professionalitat, entrega i servei públic.
D'aquesta realitat, Roses n'ha estat un magnífic exemple. Una ciutat que entre 1980 i 2010 va multiplicar per quatre la seva població i que presentava gairebé totes les complexitats socials possibles: altes quotes d'immigració, escàs nivell de normalització lingüística, indicadors econòmics de les famílies en molts casos desfavorables, una història local complexa i agitada... Però hem construït una ciutat que, malgrat que té encara molta feina per fer, ha sabut tirar endavant i conviu en pau. Per aconseguir això, la tasca dels centres educatius de la vila ha estat un element absolutament determinant.
Malgrat que el nostre sistema educatiu no mereixeria més que gratitud i reconeixement, per desgràcia, veiem com encara hi ha qui no dubte a posar en entredit la seva tasca i a llençar públicament acusacions tant injustificades com malintencionades. Fa poc, en vàrem tenir un nou desafortunat exemple amb l'Escola els Grecs de Roses.
L'escola catalana és un exemple de model integrador, obert, convivencial, plurilingüístic i amb un fort arrelament al territori i a la realitat social. Uns valors que són essencials per a formar ciutadans lliures i que acredita amb els resultats de les últimes dècades. No puc evitar imaginar, digueu-me malpensat, que els mateixos que ataquen les nostres escoles són, justament, els que preferirien un sistema que no defensés tots aquests valors.
Davant dels atacs, però, la comunitat educativa no estarà sola. Ens tindrà al seu costat a tota la ciutadania compromesa amb una societat lliure, plural i oberta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada